19 November 2009

Betegség

Regi két napja megbetegedett. Lázas volt, igy tegnap hajnalban bementem vele a kórházba a sürgősségire, mert már nagyon magas volt a láza.  Mikor felébresztett, egy langyos fürdővel levittem a lázát, adtam neki Panadolt, igy már elindulhattam vele.
Mikor megérkeztünk először egy nővérrel beszéltünk, aki kikérdezett a tünetekről. Majd, amikor elmondtam, hogy hogyan próbáltam levinni a lázát, elmondta, hogy ne használjak legközelebb fürdőt, mert az nem jó. Adott egy kis brossurát, amiben le van irva, hogy mit tegyünk ha lázas a gyerek és mit ne. A könyvecske szerint láz csillapitására a Panadol és a sok folyadék itatása az elfogadott. A fürdő, a kevesebb ruha illetve a helység lehűtése nem megfelelő, mert ezek alkalmazása után a láz magasabbra szökik. Ezek számomra újak voltak, nekem még egészen mást mondott a védőnő. Igyekeztem megfogadni a tanácsot. Délutánra megint magsra felszökött a Regi láza, bevallom nem érdekelt, hogy mi volt leirva, langyos vizes fürdőt alkalmaztam. Nem akarok én okoskodni, de nem ment magasabbra a Regi láza, hanem szépen lement 38 fokra és azóta sem emelkedett olyan magasra, mint a fürdő előtt volt. Ezzel csak azt akarom  mondani, hogy néha a jól bevált szokásokat nem kell sutba dobni. Lehet, hogy a modern orvoslás másképp gondolja, de a már bevált és hatékony láz csillapitás nem biztos, hogy rossz.
Ma elmentünk az orvoshoz, mert tegnap azt mondták a kórházban, ha láz nem szűnik meg, akkor vissza kell menni a saját orvosunkhoz. Mára már a pocija is fájt szegény kicsi lánynak. A doki jó alaposan megvizsgálta, hogy kizárja vakbélgyulladást. Az orvos felirt antibiotikumot, mert szerinte az enyhén piros torok okozza a bonyodalmakat. Most már egész jól van a Regi, csak még kicsit gyenge, mert étvágya az nem nagyon volt.
 Mostanában mintha összebeszéltek volna a gyerekek, mert egyszerre betegszenek meg. Mikor kisebbek voltak, mindig egymás után betegedtek meg.
Kedden az Andrist is elkellett vinnem orvoshoz, mert neki begyulladt a körme alatt a nagy lábujján. Az orvos levágott egy kisebb darabot a körméből, hogy megszüntesse a gyulladást most Ő is itthon maradt, mert nem tud cipőt húzni. Az orvos szerint a cipő az oka a gyulladásnak, mert szűk. Andris szereti szorosra fűzni a cipőjét, hogy fogja a lábfejét.  Két hónapja vettem neki egy új  bőrcipőt. Ezt a fajtát hordhatják az egyenruhához az iskolába. A gond az, hogy csak két féle cipőt lehet venni, az ami most van az Andrisnak, vagy ugyanolyan fazont műbőrből. Most kissé tanácstalan vagyok, mert a cipő méretében jó, fogja is a gyerek lábát. De azért azt sem akarom, hogy később is gond legyen. András szerinte a bőr cipő az igazi, amiben igazat adok neki. Majd meglátjuk, hogy ha tovább is ezt a cipőt hordja be fog-e gyulladni a lábujja.
Magamnak is keresek valami szandált, de olyan elfuserált a mai divat, hogy  az elmúlt hetekben semmi olyat nem találtam, ami minden elvárásnak megfelelt volna. Nem olyan egyszerű ez a cipő vásárlás.

Tünde

2 comments:

  1. Sziasztok!
    Jó olvasni titeket. Köszi, hogy irogattok!
    Benőtt körömmel nekünk is volt gondunk. Nálunk a körömvágási technikán kellett változtatni és teljesen megszünt a probléma. Fontos, hogy a végét - ahol be szokott nőni - szépen lekerekitsétek, hogy ne legyen éles, kilógó kis sarok ami be tud fúródni a lábújjba.
    Ha mégis gond lenne (mert elsőre nem megy tökéletesen a vágás) akkor már amikor kicsit érzi, hogy fájdolgál akkor meg kell nézni és látni fogjátok mit kell levágni.
    Remélem érthetően irtam le...
    Jobbulást kivánok Nektek!
    Ivett

    ReplyDelete
  2. Koszi a hozzaszolast, ertheto volt minden:) Igazabol nem ertem magam sem, hogy hogyan tudott benoni ugy a korme, hogy a negyedet (le)ki vagta az orvos. Kapott injekciot, aztan jott a szike, most eleg csunyacska, most be is van kotve neki.

    Tunde

    ReplyDelete