25 April 2010

Allergia és egy kis Feng Sui

Az elmúlt napok megint rohanásban teltek. Minden nap bent voltam az étteremben, mert elég sok intéznivaló volt. A múlt héten bedöglött a szamitógép, egy csomó adat nem lett lementve. A másik gépen pedig szinte semmi sem volt a Vistan kivül, azt is újra kellett telepiteni. Közben az itthoni gépen is rosszalkodott a videókártya, azt is kicseréltem. Vagyis én kivettem, vettem egy másikat András pedig beszerelte.

A Reginek a héten volt az allergia tesztje, öt hónapot vártunk rá. Reggel bevittem a kórházba; az orvos nagyon kedves és szimpatikus ember, a nyugalma jó hatást gyakorolt a Regire, aki izgult kicsit. Tudni kell, hogy a Regi fájdalomküszöbe nagyon alacsony, már egy kis szúrásnál is nagyon sir. A barátnője pár nappal előtte mesélte el, hogy milyen is az allargia teszt.
Az orvos mindent részletesen elmesélt, hogy mit fog csinálni és egyáltalán nem titkolta, hogy bizony egy kicsit fájni fog a tűszúrás, de megigérte a Reginek, hogy nagyon óvatos lesz. Valóban csak két kis könnycsepp gördült ki.

Az egész vizsgálat nem tartott tovább 15-20 percnél. Kiderült, hogy a mogyoróra és egyéb csonthélyasokra nem allergiás, de a poratkára annál inkább, valamint még néhány fűre és a macskaszőrre. Az orvos azt mondta, hogy nagyon magas szintet mutat a teszt a poratkára. Kapott orrcseppet és szemcseppet, ezeket most rendeszeresen kell csöpögtetni. Azt mondta az orvos, hogy a Regi orrvérzéseit is okozhatja az allergia, hiszen az orrnyálkahártya folyamatos gyulladásban van. Kaptunk mindenféle útmutatókat, hogy miket is kell megváltoztatni a lakásban. Valószinű, hogy a porszivót is lecseréljük egy erősebbre ami kb. 90% felszivja a poratkákat.

A héten egy-két változást csináltam a lakásban. András régebben érdeklődött a Feng Sui iránt. Akkor néhány dolgot átforgattunk és megváltoztattunk. Aztán valamiért abbamaradt, de a minap úgy éreztem, hogy valami hiányzik a lakásból. Az elmúlt hetekben vettünk növényeket a lakásba, aztán most még vettem egy nagyon szép páfrányt is a fürdőszobába. Ezenkivül vettem még kagylókat meg illatos mécseseket is. Tettem száraz virgokat és szirmokat mindenféle vázákba és ezeket berakosgattam a fürdőszobákba és a wc-be. A konyhába pedig vettem néhány állat figurát, amiket az ablakpárkányba tettem. Most olyan jó kisugárzása van a lakásnak. A gyerekek is jobban vigyáznak a fürdőszobájuk rendjére. Mondtam nekik, ha nem lesz rend, akkor elviszem az illatositókat és a szirmokat.

Néhány hete felhivtak a helyi önkormányzattól, hogy lenne nekik egy energiatakararékossági programjuk,  részt akarunk-e venni benne. Mondtam, hogy persze. Nem vagyok zöld, de azért érdekel a Föld jövője és fontosnak tartom többek között az energiatakarékosságot és a szelektiv hulladék gyüjtést. A lényeg, hogy hétfőn kijött egy férfi és kicserélte az hagyományos égőket energia-takarékosra (nem sok normál égő volt), valamint az egyik zuhanyfejet viztakarékosra és itthagyott egy mérőt, amivel kontrollálhatjuk hogy mennyi áramot fogyasztunk.
Épphogy elment a férfi, máris jött egy másik, hogy mondjam el a véleményemet, mindent elmondott-e a szerelő, és úgy egyáltalán megvagyok-e elégedve mindennel. Végignézte, hogy minden ki lett-e cserélve hagyott-e itt pót égőt, nem törte-e le a csempét, amikor kicserélte a zuhanyfejet stb. Meg voltam döbbenve.
Halkan jegyzem meg, Andrásnak nem nagyon tetszett az új zuhanyfej, mert szerinte nem jön belőle annyi viz, mint a másikból.

Mindenkinek kellemes hetet. Mi még pihenünk hétfőn, mert itt Anzac Day van és nincs suli és mi is itthon vagyunk.

Tünde

No comments:

Post a Comment