11 April 2010

Dermatitis vagy ekcéma?

Három ujjamon néhány hete elég csúnya bőrelváltozás jelentkezett. Gondoltam allergiás vagyok a mosógatószerre. Váltottam, és addig is vettem gumikesztyűt.
De az ujjaim csak nem akartak javulni, ezért elmentem az orvoshoz. Adott is rá krémet, mert ez szerinte dermatitis. Rosszabb lett, mint volt. Visszamentem a patikába és mutatom a patikusnak, hogy mi van az ujjaimmal. Adott rá két krémet, és elmondta hogyan és hányszor kell használni. Közben persze mosogatáshoz és főzésnél használtam a gumikesztyűt, mert csúnya is volt meg minden irritálta a bőrömet. Egyre azon filóztam, hogy miért nem akar javulni, kenegetem és semmi változás, talán mondhatnám, hogy rosszabb is lett.

Úgy tűnik, allergiás vagyok a gumikesztyűre illetve valamelyik alkotóelemére. Ez úgy derült ki, hogy a húsvéti ünnepek alatt nem viseltem a gumikesztyűt csak ha mosogattam. A főzéshez más fajtát használok, de az csak rövid ideig volt rajtam, hiszen nem dolgoztam. Az ujjaim nagyon szépen javultak. Aztán visszamentem dolgozni, jött megint a rendszeres gumikesztyű viselés, és megint romlott az állapot.

Tegnap egy egészségboltban adtak egy másik krémet, ami csak természetes anyagokat tartalmaz. Most azt használom és az ujjaimon ún. dunsztkötés van. Ettől kicsit érdekesen fest a kezemben a kés:) Andris segitett a vasárnapi ebéd elkészitésénél, mielőtt még összevagdosom magam vagy a kötéseimet :)

A soha nem használt mosogatógép is be lett fogva. A lényeg, hogy már egy nap után is látható a javulás, csak vigyáznom kell a kötésekkel, mert a ragtapasz ragadós része is irritálja a bőrömet és nagyon viszket. Ezért is van a dunsztkötés, hogy minél kisebb felületen érjen a bőrömhöz a ragtapasz.

Az viszont nem derült ki, hogy mi is ez dermatitis vagy ekcéma. De talán nem is fontos, a lényeg hogy elmúljon.

Tünde

No comments:

Post a Comment