21 February 2010

Filmek és finom ételek

Mostanában rákattantam a régi filmekre. Persze nézünk mi mostanában készült filmeket is pl. nagyon tetszett az Old dogs vagy az új Sherlock Holmes. Guy Ritchie filmjei nagyon tetszenek, szerintem nagyon fantatsztikus, ahogy a kamerával játszik. A Blöff sokáig első helyen volt, de most a Sherlock Holmes átvette ezt a helyet.

Igazából a régebbi filmekről akartam irni néhány sort.
Nem is tudom, hogy miért de eszembe jutott, hogy milyen kevés régi filmet láttam, vagy régen láttam bizonyos filmeket. Sikerült megszereznem a Boszorkányt vettem feleségül cimű filmet. Ezt 1942-ben forgatták. Anyukám egészen fiatal volt, amikor látta a filmet, Ő mondta, hogy neki mennyire tetszett és, hogy milyen jó film. Még nagyon kicsi voltam, amikor egyszer vetitették a TV-ben, de nekem megengedték hogy megnézzem. Azóta is él bennem a filmről egy halovány emlék, ezért megszereztem, es nagyon érdekes volt újra megnézni. Régen sokkal jobban tetszett, de ettől függetlenül egy jó kis esti limonádénak még elment. A múltkor a Katyit szereztem meg, a Reginek borzalmassan tetszett, de a Mici néni két élete cimű filmet is nagyon szerette, sokat nevetett rajta. Ma a Két Lottit nézte meg, ez is nagyon tetszett neki. Ha már a könyvet nem olvashatja el legalább igy filmen megpróbálom vele megismertetni a történetet. Én is nagyon szerettem ezt a könyvet gyerekkoromban. Igyekszem megszerezni a régebbi Magyar történelmi filmeket is, hogy igy megismertethessem velük Magyarország történelmét és láthassák, hogy milyen lehetett Magyarország a régmúlt időkben.

Jó látni, hogy mennyire tetszenek nekik azek a filmek, aztán persze mesélik a nagyszülőknek, hogy miket is láttak és igy már meg is van a téma, amiről szépen eltudnak beszélgetni.
Persze a hétvége nem csak filmnézéssel telt el. András egyik kedvence a Garlic Prawn ami fokhagymás garnélarák. Ezt még a Regattában tanultam meg, amikor elkezdtem ott dolgozni. A rákot egy fehérboros, zöldfűszeres és tejszines szószban főzzük meg. Az eredmény isteni finom, persze éppen nem kalória szegény. Én zöndségeket pároltam hozzá, de András rizzsel ette.

Holnap megyünk a Regivel a kórházba, mert ajánlott hogy szakorvos nézze meg, hogy mit lehet tenni az orrvérzése ügyében. Hát majd holnap kiderül, hogy mit lesz. Kicsit tanácstalan vagyok, mert ugyan tudom hogy nem jó ha ennyit vérzik az orra, de nem tudom hogy valóban ennyire fontos-e, hogy bármilyen műtéti úton orvosolják a bajt. A világért sem akarok neki ártani, csak bizonytalan vagyok. Holnap okosabb leszek.
ITT megnézhetitek, hogy milyen lett András kedvence.

Tünde

No comments:

Post a Comment