18 August 2010

Food Inc

Gondolom az nem titok, hogy nagyon megnézem, hogy milyen ételt adok családnak. Velem valóban sokáig tart a bevásárlás, mert mindent elolvasok a csomagoláson (még a kisbetűs részt is). Ha nem látszik rendesen az összetétel akkor inkább meg sem veszem. Nem régi keletű ez nálam kb. két éve ketdődött, mikor az Andrásnak problémái voltak a térdeivel. Azóta is lelkes vásárlója vagyok a bio élelmiszereknek és mellőzzük az ételeinkből a tartósitószereket. Most egy diétát kezdtünk el, főleg az András magas vérnyomása és a gluténra való érzékenysége miatt. Sok eredményről még nem számolhatok be, de már az is valami, hogy elmúlt az Andrásnál a folyamatos puffadság érzése.
Mivel fontosnak tartom az egészséges táplálkozást, ezért szivesen nézem az ilyen témáju oknyomozó dokumentumfilmeket. Megnéztem Jamie Oliver Nagy Egészség Showját, vagy a Nagy Malac Showt is (azóta nem is eszünk disznóhúst). Miután láttam, hogy hogyan bánnak a csirkékkel nem veszek másféle tojást csak cage free azaz háló mentes tojásokat és tanyasi csirkét. Nem vagyok elvakult aktivista, de azért jó tudni, hogy mit eszek meg. A családunkban nem ritka a cukorbetegség és a magas vérnyomás, igyekszem a gyerekeket is a helyes útra terelni, hiszen ők is örökölhették a betegségre hajlamositó géneklet. Annyi szemét van a levegőben és a vizekben, hogy nem akarom még én is tetézni a bajt.
Ma láttam egy nagyon jó oknyomozó dokumentumfilmet a cime Food Inc. Érdemes megnézni annak aki még nem látta és valamilyen szinten érdekli, hogy mit is teszünk a mindennapi asztalra. Tudom, hogy a film Amerikában keszült, de nem csak az amerikaikanak. Szerintem máshol sem lehet ez nagyon másként, hiszen mindenhol szinte ugyanazoknak az élelmiszergyártó cégeknek a termékeit lehet látni a polcokon.
Itt egy kis izelitő a filmből:


Tünde

No comments:

Post a Comment