26 October 2010

Elkészült a krémes

Úgy tünik ma ki kell csavarni a kezemből számitógépet, hogy ne irkáljak ennyit:)

Andris legnagyobb örömére elkészült a krémes. Ráadásul most még éber is voltam mert sikerült lefotózni. Nem örültek a skacok, hogy én ott bűvészkedek a telóval, de kivárták.
Ráadásul nem csak finom de mutatós is lett. Hát igen a szakember az szakember:) Arra persze nem hagytak időt, hogy nagyon kicsicsázzam.
IME




Hozzávalók:
Bevallom én kész vajastésztát vettem, hát ez van:)

Krém:
8 tojás
50 g tapióka liszt de sima liszt is jó
20 g zselatin
150 g sweetadin (ez természetes édesitő) vagy 200 g cukor
500 ml tej, én laktóz menteset használok
kis darab vaj
vanilia aroma
1 kávés kanál ecet vagy citromlé

A tojások sárgáját fehéredésig keverjük a cukor felével, hozzáadjuk a lisztet és a zselatint és tovább keverjük. Apránként hozzáadjuk a tejet.Vigyázzunk ne legyen csomós! Majd felrakjuk lassan főni, folyton keverni kell, de vigyázat, hogy ne forrjon. Végül belerakjuk a vanilia aromát és a vajat ha már levettük a tűzről.
Amig a krém hűl, felverjük a tojások fehérjét a cukor maradékával és a citrommal vagy ecettel. Olyan kemény legyen, mintha  habcsókot csinálnánk. Ha vanilia krém már nem forró óvatossan belekeverjük a tojáshabba.
A megsült leveles tésztát egyforma kockára vágjuk, majd egy tepsi alját kibéleljük a tésztával. Ráöntjük a krémet, majd befedjuk a tészta kockákkal. Én raktam a tepsibe sütőpapirt, hogy könnyebb legyen kiszedni. néhány óra után már fogyasztató is.

A Regivel a gyógyitó leves és a krémes csodát művelt:)

Tünde

No comments:

Post a Comment