09 October 2010

Véradó

Azt eddig nem is mondtam, hogy életemben először adtam vért.  Apukám rendszeres véradó volt, de én annyira félek a tűtől, hogy nagyon nehezen szántam rá magam. 0 RH- a vércsoportom, ami mindenkinek adható ezért gondoltam, hogy legyőzöm a félelmemet és elmegyek vért adni.
Na és, hogy milyen volt?
Nagyon féltem. Sok vizet kellett inni, ami nem esett nehezemre, mert én folyton burutykálok. 4 liter vizet is megiszok naponta. Ezért tuti jól működnek a veséim. Kitöltöttem egy lapot, mindenféle betegségekről kérdeztek. Azt is tudni akarták, hogy a véradás után mit szeretnék enni-inni. Aztán levettek 470 ml vért 6.5 perc alatt. Közben hoztak inni, utána adtak enni is. Aztán baromi büszkén hazajöttem. Nem is kellett volna annyira félni, szóval decemberben újra megyek. Jó érzés a tudat, hogy segithettem embereken, akik nem is tudják, hogy kitől kapták a segitséget.

Tünde

No comments:

Post a Comment