07 October 2010

Szénhidrátmentes muffin és lasagna

Egy kicsit eltüntem, de most újra jelentkezem két új recepttel. Az egyiket már a múltkor is emlitettem, a másikat pedig épp ma főztem. Annyira jól sikerült, hogy képet sem tudtam róla csinálni.

Kezdem a muffinnal, amiben nincs se liszt se cukor. Elkészitése roppant egyszerű. Nekem a Regi szokott segiteni, mert imád kutyulni, én meg csak dobálom a tálba a hozzávalókat. Aztán szerepcsere, Regi berakosgatja a papirkosárkákat a tepsibe én meg porciózom a muffinokat.

Hozzávalók:
150 g. finomra őrőlt földimogyoró
150 g. finomra őrőlt mandula (persze a barna puha héjat le kell szedni őrlés előtt)
150 g. finom kókuszreszelék
150 g. finomra őrőlt lenmag
130 g. durvára vágott pekándió, de szerintem a normál dió is megfelel
100 g. kókuszolaj(zsir)
60   g. sütőpor
8 tojás
3 evőkanál méz
3 evőkanál cukor nélküli sárgabarack lekvár
1 evőkanál fahéj
100 g. gyümölcs, én fekete áfonyát használok.

Elkészités:
A hozzávalókat tetszőleges sorrendben összekeverjük és porciózás után előmelegitett sütőben 180 fokon megsütjük.




Nekem ebből a mennyiségből kb. 36 muffin lesz, persze függ a sütőforma nagyságától.
Egy kis magyarázat, hogy mit miért használok. A pekándió nagyon finom és a lényeg, hogy nem avas mint általában a másik dió. Nem tudom hogy miért, de én eddig soha nem tudtam venni olyan diót, ami ne lett volna avas :( Ezért már nem is próbálkozok, a pekán lett a befutó.
A fekete áfonyát lehet a legolcsóbban megvenni fagyasztottan, és finom édes. A friss málna és fekete áfonya itt nagyon drága, ezért én fagyasztottat veszek, mert annak még elfogadható az ára.

A második ételt ma csináltam. Mint mondtam, állandóan gondban vagyok hogy mit is csináljak ami finom és szénhidrát-mentes is. Nem akarom mindig ugyanazokat az ételek csinálni mert az unalmas. Ma úgy ettem volna lasagnát, de abban liszt meg tészta van ezért gondoltam, hogy a tésztát helyettesitem zöldséggel. A Regi nagyon válogatós, szóval jól meg kell gondolni, hogy mit rakok az ételbe. Vettem darált marhahúst (1kg), 1 hagymát megfutattam olivaolajon, raktam bele egy kis pirospaprikát és már ment is bele a darált hús. Fokhagyma, majoranna, paradicsom izlés szerint, aztán lassan főhet a kaja. Amig a hús főtt, felszeleteltem vékonyan a gombát és cukkinit. Mikor a hús elkészült a tepsi alját kiraktam a zöldégekkel majd a húsos szószt rásimitottam, aztán megint jöttek a zöldségek. Addig rétegeztem, amig a hús el nem fogyott (felső réteg legyen mindig a hús).
Megszórtam a tetejét sajttal és beraktam a sütőbe, amig a sajt szépen ráolvadt.

András pont végszóra érkezett, és mivel mindenki farkaséhes volt gyorsan neki is ugrottunk a vacsorának. A romokról nem akartam képet csinálni, de majd legközelebb.

Tünde

No comments:

Post a Comment