22 October 2009

About Australia



Régen nem irtam, de most ismét itt vagyok.
Apukámnak virusos lett a gépe, azt próbáltam rendbe tenni. Nem egyszerű ilyen távolságból virust keresni, főleg úgy, hogy apu nem egy IT expert. De nagyon ügyesen vette az akadályokat.
Újabb szavazást szeretnék elinditani, erre mindenki szavazhat, nem kell , hogy itt élj az országban.
A szavazás ismét Ausztráliáról szól, de most arra lennék kiváncsi, hogy mit szeretünk Ausztráliában.
Most is kicsit körülnéztem a neten, hogy minnél több lehetőséget tudjak kinálni.
De, mielött belekezdenék a szavazásba elmesélem, hogy milyen elehatározásra jutottam ma, azaz tegnap este. Miután megméretszkedtem láttam, hogy egy ideje nem fogytam semmit, és ez mostanra felizgatott. Szóval elhatároztam, hogy elmegyek egy gym-be. Nem vagyok nagy hive ennek, de valamit tennem kell. Érzem, hogy többet kéne mozognom, de ha itthon vagyok akkor ellustulok. Úgy gondoltam, ha elmegyek akkor ott kell, hogy mozogjak. Nem elöször vetemedek ilyesmire, eddig mindig élveztem. Mikor az Andris megszületett utána néhány hónap múlva callaneticre jártam és egész sikeres volt. Sajnos nem nyertem vissza a versenysúlzomat, de azért sokat fogytam. Most is érzem, hogy úgy mozognék valamit, de közben meg lusta vagyok. Most is olyan mehetnékem van, nem kizárt, hogy ha végeztem az irásal elugrok egy kis sétára.
De visszatérve Ausztráliára, lássuk, hogy mit szeretünk itt és ebben az országban.
Elöször megemliteném az világon egyedülálló VEGEMITE-ot. Elöször nem jöt be, aztán megszerettem. Mióta egészségesebben eszem, megint elfordultam tőle, mert sok benne a só és éleszrő, amit én nem eszek meg.
A neten olvasgatva megemlititk a jó közbiztonságot. Ebben is van némi igazság, persze nem vagyok objektiv, mivel én Brisbanen kivül nem voltam más városban. Az igaz, hogy itt jobb a közbizton ság, mint Magyarországon. Több rendőrt lehet látni az útakon, vagy hétvégenként a belvárosban.
Nekem nagyon bejön a nagy nyugalom, a lassabb életvitel. Nem aggódnak itt annyit az emberek, mint Magyrországon. Ma szóba került az emberek közötti egyenlőség, ami többé-kevésbé meg is valósul. Elvileg nem kell hátrányba részesülnöd, a szexuális hovatratozásod miatt, vagy hogy milyen szinű a bőröd. De halkan megjegyzem, azért nem mindenhol van ez igy, de mindenestre jobb itt a helyzet, mint Magyarországon.
Megemliteném az egydülálló állat- és növányvilágot is. Hiszen az az egyik legcsodálatossabb amit itt láttam, és még nem is láttam mindent.



Brisbane a napfény városa, ez is szeretni való, hiszen itt a legtöbb az egy évre jutó átlagos napsűtéses órák száma. Ne felejtsük el, hogy a hőmérséglet is nagyjából állandó, itt tényleg szinte mindig meleg van. A kislányom pont azt szereti Ausztráliában, hogy annyi féle és fajta nép lakik itt.


Az is nagyon jó ebben, hogy itt aztán tényleg mindenki talál az izlésének megfelelő ételt. Én nagyon szeretek eljárni Sunny Bank-ba vásárolni, mert az egy kis Ázsia ebben a nagy Ausztráliában. Szivessen járok Fortitude Valleyben lévő China-Townba is, de mióta elköltöztünk a városból már kevesebbet járok oda.Vannak, akik nem szeretik, mondván koszos. Valószinüleg nekem eddig szerencsém volt, én nem vettem észre, hogy kosz lenne, vagy csak más a türő határom. Ismét megemlitem a sportot, hiszen tudjuk, hogy itt nagy  kedvenc a krikett vagy a rugby. Aztán, hogy még egy kicsit beszéljünk a kajáról, ne hagyjuk figyelmen kivül a bárány- és marha húst. Ami itt valóban nagyon finom, vagy a rengeteg féle hal és más tengeri herkentyű. Vagy, beszélhenénk a nagyon finom és izletes mangóról. Épp ma vettem, mert a fiam nagyon szereti. Apukám nagyon szerette a sokféle gyümölcsöt, azt mondta, hogy itt sokkal izletesebbek. Még nem is esett szó a rengeteg szebbnél szebb strandokról. A végén még nem is lesz elég a tiz.



Most megyek egyet sétálni, igaz már késő van de legalább hamarabb hazajövök.

Tünde

No comments:

Post a Comment