01 October 2009

Kérdés




Felraktam egy szavazást. Nem adtam még fel a reményt, hogy kideritsem, hogy mik azok a dolgok, amiket nem szeretünk Austráliában.
Persze azért körbenéztem a neten elötte, hátha kapok még más ötleteket.
Volt, aki azt irta, hogy az ausztrálok nem öltözködnek rendesen. Ebben lehet valami, nekem is furcsa volt az elején, kiskosztüm és edzőcipő párositás. Vagy télen rövidujjas blúz és egy hatalmas sál a nyak köré tekerve.
Ez a megállapitás tetszett "a sör talán nem a legjobb, de mindig hideg". Ez is igaz. Mindent hűtenek és jegeznek mindegy, hogy hány fok van odakint.
Azt is olvastam, hogy a kávé fogyasztást kritizálták. Ebben szintén van valami. Azt megfigyeltem, hogy nagyon sokféle módon készitik el a kávét, ez jó. De ha kell, ha nem az ausztrálok kávét isznak. A városban szinte minden ötödik ember kezében van egy papir kávéspohár. De legalább jól megy a kávézóknak.
Persze volt, aki a sportot nem nagyon szereti Ausztráliában. Az igaz, hogy nagyon sport központúak, ezt főleg a rugbyre és az AFL-re értem. A meccsek mindig népünnepély-számba mennek. Akinek van belépője egy ilyen meccsre ingyen használhatja a tömegközlekedést, természetesen oda-vissza.
Na és ne feledkezzünk meg a TV adásokról sem. Az mondjuk igaz, hogy nem nagyon jó műsorok vannak. Főleg az általunk Európában megszokott tv nézési kultúránhoz képest. De legalább lehet mást csinálni, nem csak a tv-t bámulni, szóval ez nem is annyira nagy baj. Én magam nem is nagyon nézek tv-t, nem csak azért mert nem tetszik a műsor. Nem is igazán követem, hogy mi megy a tv-ben. A legfőbb ok, hogy időhiány miatt nem nézek tv-t. A kollégáimtól persze értesülök, hogy mi az aktuális tv szenzáció (pl.biggest loser, master chef).
Szeretném kihangsúlyozni, hogy a fent emlitett dolgok ellenére nagyon jól érzem itt magam, és eszem ágában sincs kritizálni az országot.
Fontosnak tartom megemliteni, hogy amit viszont nagyon szeretek Ausztráliában az pont az, hogy annyira más, mint Európa. Vannak dolgok, amiket hiányolok, de vannak helyettük mások, amik viszont kárpótolnak.
A következő szavazás arról fog szólni, hogy mi az amit szeretek Ausztráliában.




Tünde

No comments:

Post a Comment