03 October 2009

Szombati szösszenet+sült hús, ahogyan én készitem

Az utobbi két napban kicsit lusta voltam, nem irtam semmit, de azért figyelemmel kisértem a szavazást. Érdekes az eddigi állás, hiszen most még minden döntetlennek tűnik .
A szüleim tegnap megcsinálták a nektarionos túrótortát, azt mondták, hogy nagyon finom lett. Annyit vátoztattak, hogy citromolaj helyett a citrom héját rakták bele és durvára vágott dióval szórták meg.
Azon gondolkoztam, hogy milyen receptet irjak mára. Talán szakitok a hagyománnyal és nem irom le, hogy mik a pontos hozzávalók. Ezt mindenkinek a saját izlésére bizom. Pont azért, mert nem kötött semmi, bármit tehetünk bele és bármilyen húst használhatsz. Az elkészitése is nagyon egyszerű, nem igényel sok munkát, csak összedobod és mehet is sűtőbe. De nem is szaporitom tovább a szót, lássuk én hogyan csinálom.

Vettem egy szép darab marha húst (de tényleg lehet bármit használni, disznó, bárány, csirke ki mit szeret). Ha a marha mellett döntesz, ajánlom a combot vagy a fehér pecsennyét. Berakom a húst egy edénybe, amit le lehet fedni és elég mély. Rakok köré fehér répát, sárga répár, szárzellert, sűtőtököt, paradicsomot, hagymát, fokhagymát, száritott szilvát és sárgabarackot. Fűszerezéshez rozmaringot, babérlevelet, kakukkfüvet és borsot használok. András miatt kerülöm a sót, mert allergiás rá. A répákat hosszábba vágom ketté, a szárzellert nem vágom apróra, a sűtőtököt cikkekre vágom, a vöröshagymát csak negyedekbe, a fokhagymát nem pucolom meg csak a külső vékony héjat szedem le a paradicsomot egészben hagyom. Ha minden az edényben van nyakon öntöm jófajta vörös borral és édes sherryvel. Lefedem és berakom a sűtőbe kb.180 C°-ra, néha ránézek meglocsolgatom (vigyázz a forró gőzzel). Ha már majdnem elékszült, rakok hozzá zöld babot (csak a végét vágom le), brokkolit, cukkinit és gombát. Ha a hús megsült tálra rakom a levét leszűröm és egy edényben beforralom, hogy sűrű szósz legyen belőle. A zöldségeket a hús köré rakom és kész is. Pesze lehet hozzá késziteni burgonya köretett is. De ezt már mindenki maga dönti el. A zöldségek is szabadon választottak. Nálunk mindig nagy sikert arat ez a menű.



Jó étvágyat!
Tünde

No comments:

Post a Comment