30 September 2009

Napenergia

Tegnap reggel, mikor indultam munkába nagy meglepetés ért. Megyek ki a garázsba és valami igen furcsa zajt hallok, mintha esne az eső. Mikor kinéztem az ablakon a konyhából nem is tünt fel, hogy esik. Aztan latom, hogy a garázs ablaka párás és a bojlerből spriccel ki a viz. Visszamegyek, hogy szóljak Andrásnak, hogy nézze már meg, hogy mi történt. Szegény azt sem tudta hirtelen miről beszélek, mert fél éjszaka trédelt. Mivel mennem kellett igy ráhagytam mindent. Később felhivtam és nagy meglepetéssel szolgált 1400 AUD-ba fog kerülni egy új vizmelegetitő rendszer. Na, most akkor mi legyen??? Mikor hazajöttem András elment a Bunningsba (olyasmi, mint Magyarországon a Baumax), hogy vegyen csapot meg végelzárót, hogy visszakapcsolhassa a vizet. Mert azt mondanom sem kell, hogy a bojleren lévő viz csap nem működött igy el kellett zárni az egész házban a vizet. Amig András odavolt vásárolni én egy kicsit keresgéltem a neten és találtam egy céget, ahol már másnapra beszerelik a napelemes melegviz rendszert. Mondanom sem kell, hogy nem olcsó, de most lehetőség van rá, hogy előleg befizetése nélkül kamat mentesen megcsinálják. Felhivtam őket és másnapra igérték, hogy jönnek és megcsinálják és lőn ma délelött már itt is voltak és most már van melegvizünk.
Tegnap nagyon kőkorszaki körülmények között volt a fürdés, mert a tűzhelyen melegitettem vizet, ami igen lassan ment.
Régebben már beszéltünk Andrással arról, hogy meg kéne csináltatni ezt a napelemes vizmelegitő rendszert, de mivel nem olcsó egy kicsit hanyagoltuk a dolgot. Nem is gondoltam, hogy két hónapra rá ennyire aktuálisá vállik. Azért is döntöttünk a napenergia mellett, mert igy kb. a 65%- át megspórolhatjuk a villanyszámlának.

Ilyen melegviz rendszerünk van:)))



Tünde

1 comment:

  1. Tök jó! Mi is kihagytuk neki a helyet a ház építésénél. Ha nem jutunk ki, akkor be is építjük. Ha kijutunk, akkor máshol valósítjuk meg. :))

    Szép napot,
    Hella

    ReplyDelete