27 February 2011

Ha vasárnap, akkor..........

legyen valami különleges ebédre. Tegnap kigondoltam, hogy mi legyen ma az ebéd. Aztán ma reggel meggondoltam magam és mást találtam ki. A lényeg, hogy határozott legyen az ember, nem igaz:-)

A meleg miatt lecsökkentettem a konyhában töltendő időt. A levest nem főztem, hanem hidegen csináltam ezáltal nem csak finom hanem egészséges is lett. De milyen levest nem kell főzni? Van néhány ilyen, például a Gaspacho. De az olyan uncsi:-) Valami mást találtam ki.
Hideg sárgadinnye levest szőlőszemekkel. Már a neve is sokat igér, de az ize még finomabb volt.
Tegnap vettem egy nagyobb sárgadinnyét, amit  megpucoltam és a kikapartam a magját, majd felkockáztam. 800 ml. kókusztejbe összeturmixoltam és adtam hozzá agavé szirupot kb. 2-3 evőkanállal. 1 kisebb fürt szőlőt megmostam majd beleszemeztem a levesbe és jól lehűtőttem. Ennyi az egész, és megvolt 10 perc alatt.


Főételnek anyukám flekkenjét csináltam meg körtés káposzta salátával.
A vékonyra szeletelt húsokat kiklopfoljuk  majd kevés olajban hirtelen megsütjük, végül megszórjuk borssal és reszelt fokhagymával. A salátához a káposztát vékonyan felvágjuk, a répát lereszeljük valamint felszeleteljük a vilmos körtéket. Öntetnek majonézt használtam amihez lime-nak a levét adtam és kicsit savanyúbbnak csináltam az öntetet.


A Regi nagyon szeretett volna madártejet enni, ezért adta magát, hogy ma az lesz a desszert.

1.2 l kókusztejet felforraltam, közben 6 tojás sárgáját kikevertem 3 evőkanál sweetaddinnal és 2 teáskanál vanilia pasztával. Apránként a tojásokhoz adtam a kókusztejet és beforraltam a vanilia öntetet. A sütőt felmelegitettem 200 fokra, közben a tojások fehérjét 1 evőkanál sweetaddinnal felvertem kemény habnak. Sütőpapirral kibéleltem egy tepsit és kanálal kis halmokat raktam a papirral, majd 10 percre beraktam sütőbe.
A legnehezebb része az volt, hogy kivárják, amig lehül a madártej.

 Tünde

No comments:

Post a Comment