13 February 2011

Vasárnapi ebéd

Ma nagyon olyan kedvemben voltam, hogy úgy főznék valami finomat és különlegeset.
Szerintem sikerült.
Tegnap a piacon vettünk brokkolit, amiből levest csináltam. András mostanában nagyon ki van éhezve a levesekre. Gondoltam, hogy egy kis sült Debrecenivel és piritott fokhagyma szeletekkel szórom meg a tetejét.

Nos, ime a leves, aminek a következő nevet adtam:
Brokkoli krém leves, sült Debrecenivel és piritott fokhagyma szeletekkel. Nem is hangzik annyira rosszul:-)
2 közepes brokkolit, 1 póré hagymát és 3 gerezd fokhagymát felraktam főni. A Coles-ban lehet kapni zöldség leves kockát, amiben nincs semmi hozzáadott "mű"anyag, csak a zöldségek, na ebből raktam 2 kockát a levesbe. Mikor megfőtt leturmixoltam a botmixerrel. A Debrecenit vékonyan felszeleteltem és egy kevés oliva olajon megpiritottam, majd átraktam a levesbe. A megmaradt zsiradékban megpiritottam a felszeletelt fokhagymákat és ezt is leves tetejére szórtam. Nagyon finom lett.


Tegnap vettem fűszereket, az egyik a harrisa volt. Nagyon finom illatú és izű fűszer a benne lévő köméyntől, coriandertől és fahéjtól, hogy csak néhányat emlitsek. Tegnap vettem disznó húst amit ebben a harissa fűszerkeverékben pácoltam és még mézet is raktam a húsra. Nagyon kellemes volt igy együtt a fűszer és a méz. A hús tetejére még dobtam 1 fej fokhagymát és bereaktam a sűtőbe. A fokhagyma nagyon finom lett, ahogy karamellizálódott a mézben és a fűszerekben. A húshoz salátát csináltam. Az öntet mentás és fokhagymás volt, ami jól harmonizált a méz és a fűszer keverékével.



Desszertnek kókuszgolyókat csináltam. Ezt a receptet a Kifőztük egy korábbi számában olvastam.
Csináltam kókusztejet, amiből visszamarad a kókuszpaszta, ezt használtam fel a golyókhoz.
A pasztához hozzáadtam örölt mandulát, sweetaddint. Majd a masszát ketté vetttem és ez egyik feléhez hozzáadtam egy kis kakaót. Golyókat formáltam belőlük és kókuszreszelékbe forgattam.

Közben elkészült a Török kenyér is, ami szerintem nagyon jól sikerült.

A második kelesztés elött

Sütés után     
András és a Regi elmentek úszni, mert jó meleg van. Csinálok nekik egy kis kókusz fagyit a házi kókusztejből, meglepinek.

Tünde

No comments:

Post a Comment