01 February 2011

Nasi......

A hétvégén (is) nagyon meleg volt ezért csináltam egy kis fagyit. Alexandra blogján van egy pár fagyi recept. Én a vaniliásat csináltam meg málna öntettel. Ott  áfonyával van a fagyi, de nekem málna volt itthon. A receptet nem irom le, mert Alexandra blogjan megtaláljátok.



Ma pedig csináltam egy kis bon-bont. Már nem emlékszem, hogy hol olvastam, de talán a http://paleolihlet.freeblog.hu/ oldalon. Egy zserbó bon-bon recept volt megosztva. Gondoltam én is megcsinálom. Vegignéztem az összes száritott sárgabarackot, de mindben volt tartósitó. A recept szerint pedig sárgabarack kell belle. A tartósitószer miatt én száritott áfonyát használtam barack helyett. A dió is kevésnek bizonyult, ezért mogyorót is raktam bele. Mivel nem volt benne száritott sárgabarack ezért több lekvárral dúsitottam.
Pontosan nem mértem le semmit, mert hirtelen felindulásból csináltam. Az eredeti receptet sem követtem, mert nem emlékeztem rá, hogy hol olvastam.
Azért leirom, hogy kb. miből mennyit tettem a masszához.
- 200g dió
- 110g mogyoró
 - 175g sárgabarack lekvár (cukor mentes)
- 60g száritott áfonya (ezt beáztattam)
Én még raktam bele 2 friss sárga barackot és 1 citrom reszelt héllyát.

Az alapanygokat beraktam a mixerbe és összeapritottam.Golyókat formáltam belőlük majd olvasztott csokoládéba (70%)  mártottam. Gyorsan beraktam a hűtőbe, hogy a csoki megdermedjen.




Tünde

2 comments:

  1. Jól néz ki a fagyi :) Remélem, ízlett :)
    Zserbós bonbont én is csináltam karácsony táján, de már nem volt kedvem csokiba is mártogatni a döglesztő melegben, így csak úgy natúron megettük.
    Tartósítószermentes sárgabarackot a bioboltokban kapsz.

    ReplyDelete
  2. Igen, fincsi volt a fagyi!!
    Abban a biobolban, ahol néztem ott is volt tartositószer a barackban. Gondolhatod, szóvá is tettem. De nem adom fel a keresést.

    Tünde

    ReplyDelete