10 February 2011

Terülj terülj asztalkám

Régen nem irtam  a főzésről, de nem azért mert nem volt mit. Csak kissé ellustultam. Amikor csináltam valamit akkor lefényképeztem, de annyira lusta voltam irni, hogy hagytam a fenébe. Most megint rámjött az irhatnék és jobb témát nem is találhattam volna, mint főzés. Hiszen az ételek nagyon jól sikerültek és némelyik egész különleges vagy éppen a maga egyszerűségében csodálatos.

Mikor ezek a  nagyon melegek voltak nem győztem csinálni a fagyikat. Még tavalyelőtt vettünk egy kis fagyigépet, amit a mai napig szeretek használni. Csináltam citrom fagyit mert azt nagyon szeretjük. Nagyon egyszerű és gyorsan megvan. Kell hozzá 3 citrom leve és reszelt héja (itt most nem a madárra gondolok), én agavé szirupot használtam kb. 3 evőkanállal, 400 ml. kókuszkrém és 500 ml. viz. A vizet és a kókuszkrémet felmelegitettem és beleraktam a szirupot és a citromok levét és a héját. Beraktam a hűtőbe, hogy lehűljön. Én a fagyi alap behűtését mindig arra az időre időzitettem, amikor elmentem a gyerekekért a suliba. Mire hazaértünk már mehetett is a lehűlt fagyi alap a gépbe. Ekkor már csak azt kellett kivárni, amig elkészül. Ez volt a legnehezebb, a Regi percenkét kérdezte, hogy mikor lesz kész.
Citrom fagyi


A minap nagyon szép gombák voltak a Wooliban, mi pedig nagyon szeretjük. Csináltam belőle töltött gomba fejeket, de nem is akárhogyan.
Minden gomba kalapjába raktam 2 cikk száritott paradicsomot, kapribogyót valamint füstölt lazacot majd a végén egy tojást ütöttem rájuk. Betoltam a sütőbe és addig sütöttem, amig a tojás elkészült. Párolt zöldséget csináltam mellé.
Füstölt lazacos gombafejek

A gyerekeknek gyakran szoktam húst sütni, amit el tudnak vinni iskolába. Régebben többször csináltam corned beef-t, ami egy sós lébe pácolt marhahús. Akkor mindig megfőztem levesnek, de most inkább megsütöttem. Nagyon finom lett és miután kihűl nagyon szépen lehet szeletelni és már mehet is szendvicsbe. Persze a kenyeret is én csinálom. Már régóta van kenyérsütőgépünk, de egy ideje nem használtam, aztán most megint elővettem. A gyerekeknek szoktam benne sütni, hol kenyeret hol pedig zsemlét.

Corned beef
Az én kenyerem



Wiselady blogján láttam egy marshmallow receptet, én megcsináltam paleoban. Jogos a kérdés, hogy hogyan lehet ezt a cukorbombát paleosan megcsinálni.
A hozzávalók a következők:
150 g cukor - én ugyanannyi sweetaddint használtam
50 ml viz
1 ek. méz
8 g. zselatin + 3 ek viz - én ennél többet raktam bele. kb 50 grammot a zselatinból és 50 ml vizet

Elkészités:
A zselatint feloldjuk a vizben és ekkor hozzáadjuk a szinezéket, én eper aromát használtam.
Majd a cukrot és a mézet felforraljuk az 50 ml. vizben, majd 2-3 percig még lassan forraljuk. A szirupot lassan hozzáadjuk a zselatinhoz és robitgéppel elkezdjük habbá verni. Közben adunk hozzá egy csipet sót is. Én először csak lassan vertem majd turbó fokozatra kapcsoltam. Többször megálltam és kikapcsoltam a gépet, nehogy a motor leégjen, meg letakaritottam a pultot mert ment a cukor mindenfelé. Szóval erre tessék odafigyelni, hogy fröcsög. Én egy konyharuhát tettem az edény köré, akkor már jobb volt.
Wiselady azt irja, hogy akkor jó ha a hab nyúlós és elkezd felmászni a habverőn. Na, nekem ilyet nem csinált. Én addig vertem, amig olyan keméynségű habot nem kaptam, mint pavlovához használatos tojásfehérje. Mikor kivettem a lapátokat szépen megmaradt a csúcs a habon.
Sütőpapirral kibéletem egy műanyag formát és abba öntöttem a habot, majd 3 órára beraktam a hűtőbe.
A gyerekenek nagyon izlett, azt mondták, hogy jobb, mint a bolti. Én nem forgattam se keményitőbe se porcukorba. Szerintem nem is kellett mert nem volt ragadós.

Jamie "Olasz Meló" cimű műsorában csinált töltött citromot. Nekem nagyon tetszett és mivel ma láttam egész baráti áron provola sajtot ezért vacsorára megcsináltam a töltött citromot.
Kivágtam a citromok húsát, majd raktam bele sajtot egy kis darab paradicsomot és bazsalikomot, majd egy kis sűrű balzsam glaz-el meglocsoltam és raktam egy kis darab sajtot a tetejére és egy darabka bazsalikomot ismét. 250 fokon 5-6 perc alatt megsütöttem. Csináltam chevapchichi-t is , ami egy roppant egyszerű étel. Én nem kevertem a húst csak marhát használtam, valamint izesitőnek tettem bele, fokhagymát, cayeene borsot, rozmaringot és zsályát. Ezeket jól összegyúrtam majd 1 napig állni hagytam a hűtőben. Nekünk nincs BBQ sütőnk igy én kis kontackt grillemen sütöttem meg. Csináltam mellé fokhagymás szószt is sűlt paprikával. 8 gerezd fokhagymát beraktam az apritóba majd öntöttem hozzá oliva olajad 8 evőkanállal és végül beledobtam még kb. 50 gramm sült piros paprikát is. Ebbe a szószba mártogattuk a chevapchichi-t. Nagyon kellemes volt igy együtt a kettő.
Sütés előtt
Már a tányéron


Letöltöttem a "Kifőztük" cimű online gastromagazint. Ezt a magazint gastrobloggerek állitják össze és természetesen a saját  receptjeik vannak benne. Azt hiszem, hogy  az idei első számban volt benne egy datolyás ropogós elnevezésű desszert. Annyira fincsinek tünt, hogy megcsináltam.

Hozzávalók:
25 dkg. aszalt datolya
1 dl viz
1 dl narancslé
0.5 teáskanál fahéj
0.5 teáskanál szerecsendió
25 dk. darált dió
 5 dkg. kókuszreszelék
10 kókuszolaj

Nekem nem volt itthon dió ezért én mandulaliszttel helyetesitettem, a kókuszolajból sem volt elég én igy vajjal pótoltam.

A datolyát felrakjuk főni a viz és a narancslé keverékében. Majd 5 perc főzés után belerakjuk a fahéjat és a szerecsendiót. Amig a datolya hűl összekeverjók a darált diót (mandulalisztet) és a kókusz olajat (valamint az olvasztott vajat). Ez lesz majd a süteményünk alja és teteje. A diós mixet ketté vesszük és az egyik felét belesimitjuk a kikent illetve sütőpapirral kibélelt tepsibe. Ha már nem forró a datolya, akkor kézi mixerrel összepépesitjük. Nekem túl édes volt igy, tehát raktam bele 1 citrom reszelt héját is. Ez sokat dobott a datolya izén. A masszát rásimitjuk a diós alapra, majd befedjük a diós keverék másik felével. Elvileg meg kellett volna szórni darabos dióval de nekem nem volt itthon igy csak úgy magába beraktam a sütőbe. 175 fokon 35 percig sütöttem, majd amikor kihűlt néhány órára beraktam a hűtőbe. A Regit kivéve mindenkinek izlett, de ő nem szereti datolyát. Az a tapasztalatom, hogy kókuszolajnak elég erős az illata és az ize is, ami engem irritál, igy legközelebb kihagyom és csak vajat rakok bele. A datolya a citromhéj  ellenére is túl édes volt, igy azt hiszem legközelebb a viz helyett citromlét adok a narancsléhez és abban főzöm meg a datolyát.  Viszont a desszert nagy előnye, hogy nem kell hozzáadni plusz cukrot, mert a datolya magában is elég édes.

Datolyás süti

Nos, igen ezeket csináltam mostanában.  Ma példálul egész nap főztem és sütöttem.

Tünde

No comments:

Post a Comment