16 January 2011

Árviz után....

Ma bementem a kávézóba, hogy megnézzem mit lehet még használni és mit kell kidobni. Még tegnap is úgy volt, hogy hétfőn megyek dolgozni mert akkor nyitunk. Ez mára eltolódott, egy meg nem határozott időpontra. Andrással bementünk ma délelött, hogy egy kicsit segitsen a szortirozásban. Szerencsére sok minden nem volt a hütőkamrában, épp az árviz elötti napokban akartam lefogysztani a tartalékot.  Minden egész jól átvészelte a másfél napos áramszünetet.
A város eddig sem volt valami mozgalmas vasárnap, de most .............:-(
Egyszerűen halott volt minden, persze lézengtek emberek, de főleg turisták. Hogy honnan tudom? Látszott rajtuk:-) Kezükben térkép, hátizsák a háton.....
A városon is latszódott az éppen lezajlott katasztrófa nyomai. A mélyparkolókból szivatyúzták ki a vizet a tűzoltók, törmelék a járdákon, kidobált elázott bútorok. A viz még mindig magas de azért egész szépen visszahúzódott.
Rengeteg ember ment segiteni a takaritásba, ma bemondta a rádió, hogy többen már ne menjenek mert már most elegen vannak.
Ilyenkor nagyon kell vigyázni a sérülésekre, mert könnyebben elfertőződnek. Kevin Rudd a volt kormányfő is egy ilyen elfertőződött sérülés miatt került kórházba. A veszélyekre mindenkinek felhivták a figyelmét, főleg akik mennek segiteni a takaritásba. Vigyázni kell a rovarcsipésekre és figyelni kell a kigyókat is. Rockhamptonban az egyik mentésben résztvevővel szembe úszott egy krokodil, gondolom mind két részről nagy volt a döbbenet.

Az iskolák rendben megnyitják kapuikat 24-én. Tegnap mi is elmentünk bevásárolni, de a Reginek a könyveit még nem tudom, hogy hol veszem meg, mert a miltoni bolt gondolom zárva van. Az iskolában is megvehettem volna októberben, de a Regi beteg volt és igy ő később kapta meg az értesitőt, ezért lemaradtunk. Annyira nem is aggódtam akkor, mert mindig januárban mentem el Miltonba megvenni a könyveket. Most nem számoltam árvizzel, de szerintem senki sem. A füzetek megvannak, kivéve a Reginek a kockás füzete, mert az nincs, szóval most azt is kutatjuk.
Roppan boldog volt a Regi, hogy most már neki is A4-es méret kell a füzetből, sőt még tollal is fognak irni.


Tünde

No comments:

Post a Comment