14 January 2011

Erdei Gyümölcsös Charlotte

Még mindig nem tudok dolgozni menni, és hát mit csináljon ilyenkor az ember lánya, hát süt egy kis fincsit a gyerekeknek és az ő egyetlen robotoló férjecskéjének. Ha már nekiállok, akkor valami szineset és fincsit csinálok. Az sem baj, ha egy kicsit várni kell, amig ehető.
Tehát megalkottam a mindenki által jól ismert Charlotte paleo változatát. Az interneten számtalan receptet lehet találni, még paleot is. De én nem ragaszkodok szigorúan a receptekhez, azt használom, ami van itthon. Nem kezdek el rohangálni és begyűjteni a receptben pontosan leirtakat.
Liszt helyett őrölt magvakat használunk, mi paleosok. De amennyit az én családom el tudna fogyasztani, azért a mandulalisztből is igen borsos összeg lenne. A Woolworths-ben lehet venni, un. teljes kiörlésű mandulalisztet, potom 5.99 AUD a 400 gramm. Ez sokkal barátibb ár, mint az, amelyik hántolt mandulából készült. Mivel én a Charlotte-nál is azt használtam, ezért a piskóta tésztája nem lett világos. Ez annyira nem rázott meg engem, de a családot sem. Mivel nem volt itthon elég málna, ellenben volt itthon más fagyasztott gyümölcs, ezért abból csináltam a lekvárt a pikótához. Ettől aztán valóban elég tiri-tarka lett a süti. De kit érdekel! Az iz kárpotól mindenért.

Hát akkor lássuk, azt a bevásárlólistát!

8 tojás
8 evőkanál mandulaliszt
5 evőkanál édesitő, (én sweetadint raktam bele, de mindenki azt használhat amit eddig is szokott)

A fentiekből a hagyományos módon piskótát sütök, egy nagyobb adagot a roládnak és egy kisebb kör alakút majd a süti aljának.

A lekvárt is magam csináltam, 100 gramm fekete szederből és áfonyából valamint 2 evőkanál agavé szirupból. Amikor kicsit lehűlt botmixerrel darabosra apritottam.

A töltelékhez 500 ml kókusztejet felmelegitettem és beleraktam a zselatint (3.5 teáskanál) és a 700 gramm fagyasztott málnát valamint 3 evőkanál agavé szirupot, majd botmixerrel darabosra turmixoltam.

Folpackkal  kibéleltem egy tálat. A Regi a lehető legnagyobbat választotta, de az azért túl nagy lett volna:-)
Majd kirakosgattam a felszeletelt roláddal, a krémet beleöntöttem és ráraktam a kerek lapot is. Aztán már ment is a hűtőbe kb. 4-5 órára.

 Ime, az eredmény




Talán egy kicsit egyedi a szinvilág, viszont az ize fenomenális volt.


 Tünde

1 comment:

  1. Hú, ez nagyon jól hangzik! Remélem, mielőbb ki tudom próbálni. :)

    ReplyDelete