17 January 2011

Megint alkottam

Tegnap vacsorára csináltam bárányt, de most nem akartam salátát csinálni hozzá. Ezért kicsit kutattam a neten és rátaláltam egy jó kis receptre. Kicsit hozzáadtam, kicsit átvariáltam és nagyon fincsi zöldégköret lett belőle. De itt még nem álltam meg. Csináltam édességet is, de mivel most épp meleg van ezért valami nyárias variációt eszeltem ki.
A bárányt csak magában foghagymával megsütöttem. Nem is akartam nagy faksznit csinálni a főzésből.

A zöldséges körethez a sárgarépát és a cukkinit burgonyahámozóval felvágtam vékony szeletekre. A lilahagymát vékony szeletekre felvágtam és megfutattam olivaolajon. Hozzáraktam a zöldésgeket és kb. 5-6 percet főztem. Akkor jó ha a zöldségek már megfőttek de még ropogóssak. 4 evőkanál balzsamecettel megbolonditottam, majd tálra halmoztam és megszórtam parmezán sajttal.

Az édességet nyári gyümölcsös szöttyenetnek kereszteltük el. A Charlottnak nagyon izlett a tölteléke, ezért az adta az ihletet ehez az édességhez. Csak egy kicsit variáltam, mert nem kaptam málnát csak vegyes gyümölcsöt. 600 ml kókusztejet felmelegitettem, hogy feloldjam benne a 4.5 teáskanál zselatint. Majd belekevertem 1 kg. fagyasztott gyümölcsöt, amit kicsit átmelegitettem. Az édesitést mindig kifelejtem a recepetekből és csak a végén jut eszembe:-( Nos, igen kell még bele 4 evőkanál agavé szirup is. De ha nem elég édes, akkor mehet bele több is. Én azt szeretem, ha az édes iz nem nyomja el a gyümölcs izét, ezért is szeretem az agavé szirupot használni. Botmixerrel összeapritottam, majd egy folpackkal kibélelt tálba boritottam és mehetett is be mélyhűtőbe. Aztán beraktam a hűtőbe kb. 30 perc után. A mélyhűtőre csak a gyorsabb lehűlés miatt volt szükség. Mikor már megdermedt, gyorsan egy tálra boritottam és friss nektarinnal és passio gyümölccsel diszitettem.

Tünde

No comments:

Post a Comment