09 January 2011

Mandulavaj

A paleo táplálkozás nagyon inspiráló. Nagyon sok minden nem elfogadott ebben a táplálozásban. Nem akarok itt most kitérni mindenre, akit érdekel az már vagy tudja, vagy most jár majd utána. Nagyon sok információ van az interneten. Mióta ezt az étrendet követjük, sok embert megismertem vagy a honlapjának rendszeres olvasója lettem. Korábban már emlitettem, hogy a kenyér hiányzik az étrendből. Nehéz megszokni, hogy nem tudok bekapni egy szelet kenyeret avokádóval megkenve. Imádom az avokádót, nagyon egészséges. Persze ehetném magában, de az nem olyan. A kenyér készités kapcsán került előtérbe a mandulavaj.
 Mikor megcsináltam az első kenyeret  kókuszlisztből, Alexa emlitette, hogy van a blogján egy majdnem paleo kenyér, ami még finomabb. Már hetek óta szemezek a recepttel, de még nem csináltam meg. Ott találkoztam először a mandulavajjal, ezt el is raktároztam az agyamban. Tegnap megint eszembe jutott a kenyér projekt. Ekkor már belemerültem jobban a témába, és gondoltam megnézem mit lehetne tenni mandulavaj ügyben. Nem tünt macerásnak, gondoltam majd valamelyik nap megcsinálom.
Ma reggel viszont a gyerekek összekaptak a nutellán. Andris szereti, most kapott egy kisebb üveggel. A Reginek meg nem akart adni, ezért mondtam, hogy majd csinálunk mandulavajat, azt kenhet a kenyerére. Vettem ma mandulát és megcsináltam. Már az első öt percben majdnem a fele elfogyott.

Ime a recept, ahogy én csináltam:

200g mandula, héjastól enyhén megpiritva
2 evőkanál juharszirup
2 evőkanál méz
7 evőkanál hidegen sajtolt olaj, nekem oliva volt itthon
2 evőkanál narancsvirágviz

Kell egy izmosabb apritógép. Belerakjuk a mandulát és elkezdjük az apritást, lassan adagolva az olajat és az édesitőket, többször megkeverve és a gépet kikapcsolva. Különben könnyen leéghet a motor.
A művelet nem fáradságos, de az izvarázs csodálatos.





 Tünde

No comments:

Post a Comment