28 September 2009

Csirkemáj illatos mártásban és egy kis ez+az



A mai napra egy kinai receptet választottam. Ha már szóbakerült Kina, akkor álljunk meg itt egy pillanatra.
Mikor megérkeztünk, Fortitude Valleyben találtunk szállást. Nagyon izgalmas volt, mert akkor derült ki számomra, hogy ott van az egyik kinai negyed Brisbaneben. Érdekes volt számomra annyi féle fajta embert látni. Az elején nekem mind egyforma volt, ezért mindenki kinai volt számomra. Persze tudom én, hogy nem mind az, de én nem láttam köztük különbséget. Mára már egész jól meg tudom különböztetni a koreait a kinaitól vagy a japántól. De valahogy a kinaiak mentalitását nem tudtam megkedvelni a mai napig csak az ételeiket. Viszont a japán kollégámat nagyon kedvelem, nagyon szeretem a mentalitását. Nem nagyon találkoztam még olyan kedves, barátságos és segitőkész emberrel, mint ő. A japánokat a vezetési stilusukrol is meg lehet különböztetni a többi ázsiaitól. Ők fehér kesztyűben vezetnek, előzékenyek de én még láttam olyat is, hogy csipke teritő volt az ülésre teritve. A kinai agressziven vezet, nem ismeri az udvariasság szabályit, szóval ne várd, hogy elsöbséget ad egy egyenrangú útkereszetződésben. Persze ha már autó vezetésről beszélünk akkor feltétlenül meg kell emliteni az indiai sofőrt. Sok indiai tanul itt és mint tudott a tanuló vizumosok csak heti 20 órában dolgozhatnak Az indiaik (és mások is) ezt nehézséget úgy oldják meg, hogy kiváltanak egy un. ABN számot és utána mint vállalkozók vezetnek taxit. Az ilyen sofőrtől érdemes ha távol tartod magad, mert borzalmasan vezet. Nem ismeri a közlekedési szabályokat ergo nem is tartja be azokat. Nem indexel ha sávot vált, tükröt sem használ tehát csak úgy megy bele a világba. Ilyen sofőröknél én betartom a kétszeres követési távolságot (kiszámithatalan, hogy mikor fékez le) és igyekszem másik sávba menni és ha lehet akkor eltünni a közeléből. Nagyon sok baleset volt az uóbbi időben az ilyen sofőrök miatt, ezért megváltoztatták a törvényt arra vonatkozóan, hogy ki vezethet a jövőben taxit. Tehát legalább egy éves ausztrál jogositvánnyal kell rendelkezni annak, aki taxit akar vezetni. De nagyon elkalandoztam a kinai konyhától, akkor lássuk a receptet. De előtte még megemlitem, hogy miért nem magyar recepteket irok.
Nos, nem azért mert nem szeretem a magyar konyhát. De az itteni nagy melegben bizony nem esnek jól az otthon megszokott nehéz és fűszeres ételek. Magam részéről a gyorsan elkészithető és a gyomrot kevésbé megterhelő ételek hive vagyok. Az igazi nagy kedvenc azért a thai konyha. Keresek majd olyan recepteket, amikhez Magyarországon is megtalálhatóak a hozzávalók.
Na de most már tényleg jöjjön a recept!

Csirkemáj illatos mártásban

Hozzávalók: 60 dkg csirkemáj (szív nélkül), 
1 evőkanál frissen reszelt gyömbér, 
2-3 gerezd fokhagyma, 
2 dl húsleves, 
6 evőkanál szójaszósz, 
2 evőkanál cukor,
2 evőkanál olaj, 
2 db csillagánizs, 
1 csokor friss koriander
Elkészités: 
- A csirkemájat megtisztítjuk, és falatnyi darabokra vágjuk. 
- A fölforrósított olajon megpirítjuk, majd hozzáadjuk a frissen reszelt gyömbért, az összezúzott fokhagymagerezdeket, szójaszósszal, cukorral, csillagánizzsal fűszerezve, a húslevessel felöntve puhára pároljuk (kb. 20-25 perc).
- A tűzről levéve megszórjuk apróra vágott, friss korianderrel.
 
Tévhit, hogy a sótól lesz kemény a csirkemáj. Nyugodtan megsózhatjuk sütéskor, a titok, hogy ne süssük túl sokáig! 



Jó étvágyat!
Tünde  

No comments:

Post a Comment