11 September 2009

Visszatekintés és bolti körkép

Hol is hagytam abba a múltkor? Ha nem irok rendszeresen, elvesztem a fonalat. Kicsit fáradt is vagyok, mert ez a hét is zsúfolt volt. De úgy szép az élet, ha zajlik. Nem igaz?
Pénteken mindig rohanok. Ugyanis ma szabadnapos vagyok. Ilyenkor én viszem a gyerekek iskolába, a hét többi napján ez András feladata, mivel én reggel 6-ra járok dolgozni. Utána bemegyek a közeli bevásárlóközpontba, ilyenkor mindent jól megnézek, meglátogatom a törzshelyeimet. A hentesnél már jól ismernek, mert oda járok rendszeresen vásárolni. Mikor ideköltöztünk, betértem hozzájuk, amig a soromra vártam megakadt a szemem egy kinagyitott újságcikken. Ebben a cikkben arról irnak, hogy a nagy áruházakban, valami gázzal tartositják a fóliázott húsokat, igy megeshet, hogy egy hónapja csomagolt hús még ott virit a polcon, teljes pompájában, köszönhető a gáz jótékony hatásának. Sajnos én is dobtam már ki húst, mert szép volt a csomagolásban, de a szaga........:-(
Szóval azóta nem is veszek húst a boltban, a hentesnél nincs 'zsákba macska', mert mindent a pultból veszek.
A zöldséget is mindig ugyanott veszem, mindig friss. Az eladókkal mindig jól elbeszélgetek, ezért is szeretek ugyanott vásárolni, lehet egy kicsit tracssolni. Mindig hall az ember valami újat.
Emlitettem az előző postban az áruházakat. Akkor most a nagyobbakat megpróbálom górcső alá venni, a teljesség igénye nélkül.
Bertók Zoli honlapján is  van egy összefoglaló, de én inkább a saját tapasztalataimat mondanám el.
Élelmiszer:
Austráliában két igazán nagy élelmiszer hálózat van.  
Az egyik a Coles, a másik a Woolworths. Mind a ketten nagyjából ugyanazokat a termékeket árulják. Áraik is nagyjából megegyeznek. Persze, vannak olyan termékek, amiket az egyikben nem találsz, mig a másik forgalmazza. Saját tapasztalat, de a Woolworthsben egy kicsit jobb es több egészséges (organic) élelmiszer van. A Colesban ebből a szempontból szegényes a választék, viszont olcsóbb. Én magam is itt vásárolok, és nem csak azért, mert a Coles cégnél dolgozok. Minden élelmiszer hálózatnak van saját terméke (mint Magyarországon a Tesco csomagolású élelmiszerek). Ezeket itt is olcsóbban adják, nem nagyon vásárolom ezeket a cuccokat.
Az év elején elég nagy dologra szántam el magam. Lefogyok és egészségesen fogok élni. Nem egy újévi fogadalom volt ez, csak megfogadtam magamnak. Első lépésben leszoktam a dohányzásrol (16 éves korom óta cigiztem, megszakitva a terheségek és szoptatás alatt), aztán méregtelenités, egészséges táplálkozás. Eredmény - 23kg, amit azóta sem szedtem vissza. Ez nagyrészben azért van mert én nem eszek semmit, amiben van tartositó, cukor, élesztő és a sok E betüs szemét.
Azért volt ez a kis kitérő, hogy világos legyen, hogy miért tulajdonitok nagyobb jelentőséget az organic élelmiszereknek. Talán érződik egy csöppnyi ellentét a fent leirtakban, hiszen a Colesban vásárolok, ami olcsóbb, de ott is mindennek elolvasom a hátulján az összetevőket. Főleg válogatott alapanyagokat vásárolok, amikből aztán itthon megcsinálom azokat, amiket a boltba is megvehetnék. De igy tudom, hogy mi van benne, és ez a legfontosabb. A gyerekek nem esznek szalámikat, helyette én magam csinálom a szendvicsbe való finomságokat. Sütom a húst, amit aztán elvihetnek. A tojáskrém is nagyon finom, de sorolhatnám tovább.
Megint elkalandoztam a lényegtől! Hess vissza a boltokhoz.
 Nos, még jelentős élelmiszer hálózatnak számit az IGA. Ennek a cégnek is sok boltja van. Szerintem drágább, mint a Coles vagy a Woolworths, de megéri ide is benézni néha. Az egyik boltban még magyar termékek is vannak.
Aztán nem utolsó sorban van Aldi is. Ide havonta egyszer eljárok, kicsit körbenézni, vásárolni.
Persze vannak még más áruház láncok is, de ezeket én nem látogatom, főleg azért, mert a környékünkön nincsenek.
Ruha, cipő, edény stb.:
Van itt KMart, Big W, Target csak, hogy a legnagyobbak emlitsem. Ide járok én is vásárolni. Ezek az áruházak minőségben és árban is jó középkategóriásak. David Jones, Mayer hát igen..., itt  már jobban ki kell nyitni a pénztárcát, de vitathatatlanul a minőség is jobb.
Kis kitérő, de én a ruhákat a Trade Secretben (http://www.tradesecret.com.au/) vásárolom valamint a lányomnak a Best & Less-ben (http://www.bestandless.com.au/).
Hűha, nem is gondoltam bele, hogy ennyi helyre járok vásárolni. Nem is beszéltem még a műszaki dolgokról, CD, DVD, bútor és más kiegészitőkről. Ha folytatni akarnám az áruházi körképet, reggelig is itt ülhetnék. Szóval azt hiszem én itt most be is felyezem a leirást, aztán ha valami ismét szóbakerül, akkor majd bővebben kitérek rá.

Sokszor visszagondolok, hogy mi volt akkor, amikor kijöttünk vagy bizonyos dolgokat hogyan éltem meg akkor. Milyen érdekes az ember, milyen könnyedén megszok dolgokat. Ami nehány éve újdonság volt és csak rácsodálkoztam, az ma a mindennapjaim része. Természetessé vált. Hiányozna  az életemböl ha nem lenne. Ugyanez a helyzet a felejtéssel is. Néha azon kapom magam, hogy nem emlékszem magyarországi dolgokra. Milyen könnyedén elfelejtettem a pl. a Tescot és a többi helyet, ahol régebben vásároltam. Nem jutnak eszembe utca nevek vagy személyek. Már szinte ki sem merem mondani, de néha könnyebb angolul megnevezni/kifelyezni dolgokat, mint magyarul. Ezt mind nem nagyképüségből mondom. A gyerekek is egymás között angolul beszélnek, még néha velünk is. A Regi ha magyaráz valamit mindig közbe kérdez, hogy "Mondhatom angolul?". Azt hiszem ez az aklimatizálódás?!
Megint elkalandoztam az eredeti mondanivalótól. A lényeg, hogy könnyű megszokni a jót, és ugyanilyen könnyű elfelejteni azt, hogy honnan is jöttünk. Beleolvadtunk az Ausztrál társadalomba. Persze azért megjegyzem, hogy hevesebben ver a szivem, ha meghallom a Magyar Himnuszt.

Azt hiszem mára ennyi elég is lesz belőlem, meg a locsi-fecsiből.

Tünde

3 comments:

  1. Szia!
    Megkérdezhetem,hogy tudtatok-e angolul mikor kimentetek?

    ReplyDelete
  2. Szia,

    Andras beszelet angolul, de mi a gyerekkel nem. En itt tanultam meg, eloszor szinte magamtol utana suliba. A gyerekek pedig az oviban es a suliban tanultak meg az angolt.

    Tunde

    ReplyDelete
  3. Köszi a választ,elfelejtettem hogy kérdeztem,csak véletlenül tévedtem vissza és látom ám a kis fényképemet,hogy én írtam ide:)
    Én több nyelven is beszélek,de eddig a latin nyelveket tanultam,az angolt nem.Hát majd meglátjuk...szia és köszi!

    ReplyDelete